Försäljningsvillkor

 

Köp
En orderbekräftelse skickas så snart som möjligt efter att beställning mottagits (under vardagar) av Drömrum Sweden AB. Avhämtningstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Drömrum Sweden AB har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden.

Köp via webb-butik 
Vi levererar endast till svensk adress. För att en beställning skall gå iväg från vårt lager behöver ordervärdet vara minst 300 kr. Fraktkostnad från 89 kr.

Frakt
Beställnkng upp till 400 kr = 89 kr (inkl. Moms)
Beställning upp till 600 kr = 89 kr (Inkl. moms
Beställning upp till 1000 kr = 149 kr (Inkl. moms)
Beställning upp till 2000 kr = 199 kr (Inkl. moms)
Möbler - kontakta ALLTID Drömrum för aktuellt fraktpris!!
Du har 14 dagars ångerrätt.Vid byte, reklamation eller retur, står du för transportrisken. För mer information läs under rubriken "Reklamationer" längre ner på denna sida.

 

Betalningsalternativ

Betala hos butiken Drömrum Sweden på
adress: Svärdsliljegatan 9 i Västerås 
för  avhämtning:

Kortbetalning: iZettle

Certifierad säkerhet
iZettle är godkänt av EMV (Europay, MasterCard och Visa) och följer kraven i den globala “Payment Card Industry Data Security Standard” (PCI DSS) för säker hantering av kortdata. 

All systemutveckling följer industristandarden OWASPs riktlinjer och hela iZettles system är lagrat i en PCI-certifierad servermiljö med övervakning dygnet runt.

Kontantbetalning

 

Beställning
Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Drömrum lider ekonomisk skada, polisanmäls. Drömrum Sweden AB friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i Drömrums sortiment, förekommande produkter och tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan inte heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från Drömrum Sweden Ab via e-post

Ange telefonnummer för sms-avisering!
 

Pris
Priser i ursprungsvalutan svenska kronor (SEK) inklusive moms är de gällande. Avvikelse från villkoren är giltiga endast om båda parter har signerat särskilt avtal som reglerar detta.
 

Avhämtning från Drömrums butik/lager

Varan du beställt hämtas på butiken Drömrum Sweden
adress: Svärdsliljegatan 9 i Västerås.
Du måste kontakta kundtjänst så att de vet att du kommer och hämtar din vara & bestäm tid då det finns personal på plats.
Kontakta kundtjänst på 021 - 13 00 80 eller 076-770 33 00
 

Drömrums inom 10-mils frakt för möbler (inklusive montering)

Bor du inom 10 mil från Drömrum Sweden AB's kontor/lager kan Drömrum Sweden AB köra ut varan till dig. Observera att detta fraktalternativ endast avser utkörning av möbler.

För att ta reda på om du bor inom 10 mils radien kan du gå ut på www.eniro.se och välja vägbeskrivning. Du skriver då:

Från: "Västerås Centralstation"
Till: "Din hemadress"

På vägbeskrivningen står då hur långt avståndet är till ditt hem.


Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser av möblerna drar ut på tiden. Du har som kund rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
OBS! Det gäller inte vid specialbeställda produkter.
 

Skadade varor
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade. Är varan skadan eller felaktig kontakta oss inom 8 dagar möjligt via e-post reklamationer@dromrum.se

 

Transportskadat gods
Om en vara från Drömrum Sweden AB skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (Schenker) dock senast inom 7 dagar.
Gäller det transportskadade möbler kontaktas Drömrum Sweden AB på följande: reklamationer@dromrum.se

 

Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/Öppet köp betalar kunden för frakten.
Om du har några frågor kring ångerrätt, reklamation så kan du kontakta oss så svarar vi på dina frågor. Vi svarar på alla mailfrågor inom 24 timmar (vardagar 09.00-16.00).
OBS! Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. (2 kap 5 § Distans- och Hemförsäljningslagen.)

 

Reklamationer
Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar produkten vid leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post: info@dromrum.se innan du skickar något till oss.
Om ni inte tagit kontakt med Drömrum Sweden AB, har fått godkännande av retur och vi mottar varan ni skickar tillbaka återtar Drömrum Sweden AB äganderätten om varan och kunden har inte längre rätt att kräva pengarna tillbaka eller en ny vara. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss och lägg med fakturan/kvittot.

Villkor vid köp av mediala tjänster
När man bokar en medial sittning så är det en bindande bokning.
Du får senast 48 h innan avtalad tid ändra datumet eller avboka sittningen.
Om du inte avbokat din sittning och inte dyker upp faktureras du fullt pris + administrativa kostnader.
Vårt medium förbehåller sig rätten att avboka besöket om det inträffat något som gör att sittningen inte kan genomföras.
Du meddelas då via telefon så var noga med att meddela ditt telefonnummer vid bokning.

 

Återbetalningar
Vid ångerrätt eller reklamation där kund ej begär ny vara ska återbetalningarna ske till kundens bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 30 dagar.
 

Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. Vi reserverar oss även om du inte är nöjd med den mediala verksamheten. Om den mediala verksamheten inte uppfyller dina önskemål och förväntningar är det är svårt för Drömrum Sweden AB att mäta din upplevelse av den mediala tjänsten. På grund av detta går det inte att reklamera den mediala köpta tjänsten.
 

Bilder
Drömrum Sweden AB's bilder är att se som illustrativa. Bilderna behöver därför inte återge det exakta utseendet och beskaffenhet. Färger i bilderna är olika på olika datorer därför kan det förekomma att en produkt inte ser ut att ha samma nyans på olika datorer.
Drömrum Sweden AB friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation.
 

Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR (General Data Protection Regulation), vilken ersätter den svenska personuppgiftslagen (PUL).
Du har när som helst rätt att få uppgift om vilka personuppgifter vi har lagrat om dig och du har även rätt att begära rättelse eller att ja att tas bort ur vårt kundregister.
Mer om detta läser du under rubriken "Personuppgiftspolicy" - https://www.dromrum.se/om-oss/personuppgiftspolicy-39767703
Kontakta i så fall vår kundservice, kontaktuppgifter finner du på ovanstående länk.
Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter om dig.

 

Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

 

Ägandesrättförbehåll
Alla varor förblir Drömrum Sweden AB's egendom tills dess full betalning erlagts. Vid en icke godkänd reklamation och kunden skickar tillbaka varan, återtar Drömrum Sweden AB äganderätten.

 

Outlöst försändelse
För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till Drömrum Sweden AB debiteras en avgift om 250:- + moms (för allt utom möbler) för att täcka Drömrum Sweden AB's kostnader för transport och administration. När det gäller oulösta möbler debiteras du den faktiska kostnaden som Drömrum Sweden AB har för transport- och administration. (Det kan skilja sig beroende på var i Sverige du bor.)

 

Tvist
Vid eventuell tvist har Drömrum Sweden AB som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.